Sunday, February 19, 2017

"Lieknėkime 2017": MadMom įpročiai

Praėjo jau viena lieknėjimo savaitė, tad šiandien noriu pakalbėti apie labai svarbų (mano manymu) dalyką lieknėjant : Įpročius. Vis gi, daugiausiai mūsų geri ir blogi įpročiai lemia tai, kaip mes atrodome sau ir kitiems žmonėms, ar esame sveiki ar maitinamės gerai ir pilnavertiškai. Per pirmąją savaitę mano kūną paliko 1,5-2kg, tai gi manau, kad savo įpročius tvarkyti man sekėsi tikrai neblogai.

Pirmas svarbus įprotis, kurį ugdžiau šią savaitę, tai sportas. Aišku, atrodo, kad koks ten sportas su "Roll Shaper" aparatais? Pasimasažuoji ir lieknėji! Tai vis gi ne... "Roll Shaper" masažuose lankiausi jau keturis kartus ir prisiminiau, kad ten ne tik lengvas masažas, bet ir nebloga 20-25min mankšta. Viso yra 18 masažo pozicijų, kelios pirmos pozicijos yra pėdų, blauzdų masažas, bet po to, masažuojant šlaunis ir sėdmenis jau tenka daryti pratimus, kurie tolygūs pritūpimams ir atsispaudimams, kuriuos tenka daryti ištisai visą laiką kai vykstą tų zonų masažo programos. Pirmus kartus iš masažų išėjau visa suprakaitavusi, nes tikrai yra kur padirbėti. Tiesa pora paskutinių masažo programų taip pat gana raminančios, pvz. nugaros arba šonų masažas.


Taip pat prieš trečią užsiėmimą jau buvau pradėjusi sirguliuoti, atsirado menka sloga ir net gi galvoje atsirado mintis "gal persirašyti kitam kartui?", bet tuomet suėmiau save į rankas ir pagalvojau ar pvz tokios savijautos eičiau į darbą, į miestą ir supratau, kad čia jau pabudo mano vidinis tinginys. Taip pat prieš 4 užsiėmimą irgi jaučiausi ne kaip, bet vis gi prisiverčiau ir po užsiėmimo jau jaučiausi puikiai! Rytinis "Roll Shaper" seansas man dabar tapo tiesiog puikia dienos pradžia! Pasiklausiau Studio Figura Riešė darbuotojos ar nieko tokio, kad atėjau su sloga, tai ji sakė, kad nebūtų net pastebėjus, jei nebūčiau pasakius, tai gi matyt tikrai atpratusi nuo sporto jau buvau ir tik ieškojau pasiteisinimų. Galimybę atkelti mankštą geriau pasiliksiu tam laikui kai susirgsiu rimčiau ar susirgs koks šeimos narys, nors tikiuosi, kad to taip pat nebus.


Antras svarbus įprotis yra sveika, porcijuota ir dienos eigoje paskirstyta mityba. Nors šiaip maitinamės tikrai gerai ir sveikai, bet nemokame atsirinkti kokių medžiagų kokiu paros metu reikia mūsų organizmui, t.y. kuris paros maistas turi būti didžiausias, kuriuo paros metu galima valgyti angliavandenius, kuriuo paros metu baltymus ir t.t. Studio Figura Riešė vadovė Airina sakė, kad ji yra išklausiusi Vaidos Kurpienės kursus ir pagyrė mano pasirinkimą tvarkant mitybos rėžimą pasinaudoti knyga "Balansas". Iš tiesų knygoje tikrai gausu informacijos pradedant tuo, kokios košės tukina, o kurios suteikia ilgalaikį sveiką sotumo jausmą, baigiant receptais. Taip pat knyga priminė man keliais daržoves, kurias tikrai mėgstame, bet vis pamirštame, tai mėlynąsias morkas, batatus, šviežias bulves su lupena, tad vos paskaičiusi užsukau į artimiausią parduotuvę ir papildžiau spintelę šiais nuostabiais šakniavaisiais.


Kadangi puikiai žinau, kad norint keisti mitybą reikia išmokti kitaip gaminti, tai šią savaitę išbandžiau kelis receptus iš knygos "Balansas". Svarbiausia, stengiausi nenukrypti nuo pateikto maisto svorio ir kiekio porcijoms. Pirmus kartus, kai valgiau, atrodė, kad visą dieną jaučiausi alkana, bet praėjus savaitei, kai bandžiau užkandžiauti panašiu dažnumu kaip pirmą dieną, visą laiką jaučiausi persivalgius, tai gi matyt skrandis šiek tiek susitraukė.


Taip pat mano vyras irgi po truputį įsitraukia į šią mini maisto revoliuciją ir iš knygos "Balansas" išbandė "Kimči" raugintų pekino kopūstų receptą. Tiesa, jis receptą papildė česnakais, kurie, kaip galiausiai paaiškėjo šiek tiek permušė visą skonį. Bet šiaip atrodo, kad mano vyras tikrai prisijungs ir bent jau kartu su manimi išbandys kelis receptus, nes dėl žiemos sezono daržovių jo ir knygos autorės nuomonė tikrai sutampa, jis labai mėgsta raugintas daržoves, bet nemėgsta žalių daržovių salotų, ypač nesezono metu. Vis gi mažas žingsnelis gero tikslo link. :)

Taip pat mitybos motyvaciją labai sveikai veikia maisto dienoraštis, kurį mums liepė vesti Airina iš Studio Figura Riešė, nes kai pamatai kiek dažnai išalksti ir nori įsidėti kokį nors užkanduką į burną, supranti, kad angliavandenių valgei tiek, kad krauju tekėjo cukrus! Pagal rekomendacijas turėjome maitintis 5 kartus per dieną kas 2,5-3h, bet pirmomis dienomis aš vos ištverdavau 2h, bet dažniausiai palūždavau po 1,5h ir įmesdavau kažką į skrandį.

Kartu visiškai atsisakiau saldumynų, nuo kurių šiaip buvau priklausoma, nes kas dieną arba kas antrą dieną nusipirkti tortuko gabaliuką, pyragaičių ar pan buvo įprasta. Prisipažinsiu, kad kelis kartus neatsilaikiau ir nusipirkau 2 kaneles, bet šiaip visas savo saldumynų atsargas atidaviau vyro tėvams, kai šie atvyko prižiūrėti Taurą. Noriu išvengti pagundų ir tikrai numesti svorio, o ne valgyti tą patį ir piktintis, kad viskas stovi vietoje. Kadangi svoris nukrito, tai džiaugiuosi savo valios pastangomis.

Trečias svarbus įprotis yra gerti pakankamai vandens. Tiesa, man iki šio įpročio buvo tikrai dar toli. Jei nebūčiau patekusi į šį projektą, matyt dar ir šiandien gerčiau po 2 litrus "Coca Cola" per dieną ir toliau auginčiau kilogramus. Vandens aš išvis negerdavau. Na man neskanu, negaliu net apsakyt kaip nemėgau vandens. Bet... Per pirmą pokalbį su Airina aš nieko neslėpiau, taip ir pasakiau, kad geriu po 2 litrus kolos per dieną, visiškai negeriu vandens ir tada iš jos išgirdau magiškus žodžius "Jei ir toliau gersi kolą ir svoris nekris, tuomet mum teks tave šalinti iš projekto!". O, patikėkit, koks tai buvo spyris į užpakalį.

Tai gi aš pagalvojau, kad turiu pasirinkimą:
A) Toliau geriu kolą, storėju ir mane išmeta iš projekto.
B) Nemokamai sportuoju, lieknėju ir geriu vandenį.

Vis gi nusprendžiau eiti draugauti su B pasirinkimu. Pripažinsiu, nevalgyti tortų, saldumynų, šokoladų ir pan. yra labai lengva palyginus su tuo, kad negerti kolos. Priklausomybė tikrai labai stipri, tad diena prieš projektą nusprendžiau daugiau jos tiesiog nepirkti, o ekstra atvejui nusipirkau kelias mažiausiais 330ml skardines kolos. Pirmą dieną be kolos ištverti buvo labai sunku, drebėjo rankos. Vis gi joje yra kofeino, kaip ir kavoje, bet nei kavos, nei arbatos aš nevartodavau, tad tai buvo tikrai didelis kofeino šaltinis mano organizmui, kurį drastiškai pašalinus atsirado kofeino ir cukraus badas. Antrą dieną vos paėjau, linko kojos, drebėjo rankos, jaučiausi išsekusi, tad išgėriau vieną 330ml skardinę. Trečią dieną buvo daug lengviau, o visomis kitomis dienomis, tiesiog pamiršau, kad ji egzistuoja! Taip pat kadangi per Valentino dieną buvome kavinėje, leidau sau pasilepinti ne vyno taure, o kolos stikline. Kaip skanu buvo! Tiesa, atsisakiusi kolos tikrai jaučiuosi gerai, dabar atrodo, kad tiesiog jėgos užplūdo! Visus savo gėrimus, išskyrus vandenį taip pat stengiuosi registruoti į maisto dienoraštį. Nors iš tiesų praktiškai labai retai (į dvi dienas kartą ar net gi rečiau) geriu arbatas su cukrumi, kavą ar sultis, bet nusprendžiau, kad tai taip pat didelis cukraus šaltinis ir nors ir mano sporto kolegės to nedaro, bet pamaniau, kad savikontrolei tai bus tikrai svarbu. Taip pat pasidomėjau, kad kava ir arbata daro net gi neigiamą poveikį vandens suvartojimui, tai gi išgėrus 200ml puodelį kavos tu nepapildai savo organizmo 200ml vandens, o prarandi 100ml iki tol išgerto vandens.

O kaip gi man sekasi gerti vandenį? Sunkiai. Vien prieš "Roll Shaper" procedūras per valandą reikia suvartoti 1 litrą vandens, pirmus du kartus to padaryti išvis nepavyko, kadangi vandens išvis negerdavau, tai prieš pirmą procedūrą vos išgėriau 700ml vandens, bet jaučiausi tokia apsunkusi, kad daugiau išgerti jau nepajėgiau. Prieš antrą kartą išgėriau jau 900ml vandens, o prieš trečia ir ketvirtą kartus jau pavyko išgerti po visą litrą per valandą. Taip pat, jei labai nesisekdavo gerti vandens, pakeisdavau jį gazuotu "Donat" mineraliniu, nes jis bent jau savo gazuotumu primena kolą ir jį gerti man tikrai lengviau nei paprastą vandenį. Tai gi vandenį gerti aš dar vis mokausi.


Taip pat pratintis gerti daugiau vandens padeda ir Studio Figura Riešė atsiradęs vandens jonizatorius iš Burbuliukas, tad atėjus į procedūras geriame jonizuotą vandenį.


Niekaip negaliu prisiversti gerti vandens iš krano, psichologiškai jis man šlykštus, tad geriu arba virintą vandenį, arba iš butelių, arba iš vandens aparatų. Todėl mane labai džiugina, kad Studio Figura Riešė stovi vandens aparatas, iš kurio po procedūros kaskart išgeriu ir stiklinę paprasto vandens, kuris kažkodėl man atrodo daug skanesnis nei iš krano ar butelių. Taip pat namuose vietoj kolos įkurdinau dideles vandens buteliuose atsargas po litrą ir du su puse litro, kad galėčiau lengviau kontroliuoti kiek vandens išgeriu prieš procedūrą ir per dieną.

Tai gi, vis dar mokausi keisti ir gerinti savo įpročius, bet manau, kad tikrai judu teisinga linkme ir stengsiuosi pasiekti kuo geresnių rezultatų!

Mano blogas visą laiką laukia jūsų, tai pat mane galite sekti facebook paskyroje ir instagram profilyje, kviečiu jungtis ir prie facebook grupės apie pirkinius iki 5 eurų, į kurią keliu savo radinukus iki 5 eurų ir labai laukiu jūsų!

Iki, MadMom

No comments:

Post a Comment